lørdag 19. april 2008

"Dykking Forbudt!"


Klokken er 12.15. Det er lørdag. Jeg har ingenting å gjøre på, kjeder meg ikke, men tenker jeg skriver en liten uinteressant blogg.

Jeg våknet i 9 tiden i morges, og det første jeg fikk se var Jon. Fin-fin start på dagen. Når vi begge ikke fikk sove lenger, fortalte han meg at jeg hadde dengt til han i søvne akkurat i det han åpnet øynene sine. Med knyttneve. Elsk meg.. Elsk mine uvaner. Lurer på hva jeg drømte.. Jeg fikk luxus frokost! Loffskive med sprøstekt løk og roastbiff. Yuuummy. Mona kom like etter for å hente Jon og Eva. De skulle hjelpe til med å male muren og garasjen til Mona. For å være nøyaktig så skulle Jon male og Eva passe unger.

Jeg fikk en god sommerfeeling av å stå opp tidlig og gå ut av døren til Vindu mot Fjorden-bygningen for så å møte solen (å, så dyp jeg er)! Mens Peugeotbilen til Mona og "Stoffen" kjørte forbi meg tuslet jeg videre mot Os Sentrum for å vente på bussen til Halhjem. Jeg var på bussholdeplassen 10.55. Bussen gikk 11.10, så jeg daffet inn på Rimi for å kjøpe meg muffins og cola på glassflaske. Når jeg kom hjem skiftet jeg til de mest minimale, horete klærene jeg fant for å få mest sol på kroppen når jeg skulle slenge meg ned på trappen med snopet mitt og musikk. Gradestokken viste 24 grader, men jeg tror den har monget seg litt på disse 20 årene den har hengt der. Nå sitter jeg og glor på muffinsen min som jeg ikke spiste opp i sted. Den var ikke så utrolig god.

Jeg har hele huset for meg selv i dag, men jeg har ingen ønsker om å sitte inne i dette været.


“Don’t drink stupid, drink with commitment.”