mandag 19. juli 2010

Egypt, nærmere bestem Hurghada

Noen sydenferie på meg i sommer blir det ikke, enda så mye Jon og jeg lengter etter et skikkelig varmt palmested med strender. Begge har de samme planene om å jobbe helt til vi reiser fra lille Os. Jeg skal på folkehøgskole i Drammen, han skal i militæret.

Og så kommer det ofte stilte spørsmålet (les: ikke fra oss, men fra alle andre mennesker): hvordan kommer det til å gå?

Altså - for fuck sake. Vi har vært sammen i snart tre år. At vi skal tilbringe noen måneder fra hverandre ville enkelte bare kalle sundt. Det fine er at det blir skikkelig luksus å møte kjæresten sin de få gangene vi kan treffes.

Det kommer til å bli trist, tøft, hard og utrolig merkelig å være så lenge fra et menneske jeg har sett og hatt kontakt med nesten hver dag i over to år. Men, som en perfekt avveksling på fraværet fra hverandre, reiser vi til Egypt i juletider. I to uker skal vi steike flesk i sola, bade i basseng til vi blir mer hvit enn brun, spise massa mat og kose oss med reiseselskapet.

Takk, Mona Lena Nils Kristoffer (med familie), takk for invitasjonen! Jeg gleder meg som en unge på julaften!

Apropos julaften - vi reiser den 24. desember. Awesome! Julepresanger på forskudd!!! Neida. Julaften i Egypt (de har jo både islam og kristendom, så en Jesus-figur må jo være å finne)!! Og nyttårsaften! Herriiigud!

Åh, jeg gleder meg jeg gleder meg jeg gleder meg jeg gleder meg jeg gleder meg jeg gleder meg. Om dette kommer til å bli like fy-fan-tastisk som Tyrkia-turen i 2008, så greier jeg ikke vente. Garrr, det er lenge til. Men det er bra - da har jeg noe å glede meg til. Host, jeg vil reise nå.

Såh, bilderas fra det utrolige stedet vi skal bo. Alle bilder funnet på Startour sitt nettsted.





Et lite mini-badeland, liksom! Kan det blir bedre (for en badelandentusiast som meg)!?






Jeg håper ikke de skyter på seg slike bilder, og så er det rein bløff. Jeg tviler. Vi betaler jo faktsik litt cash for å være der i to uker, og er det like fantastisk som på bildene - da blir det bra!

Iiiiiiiiiiiiiiihihihhihihihihhihihihhihihihihihihihihihhiihhihihihhihihi.

3 Bær:

Lill-Veronica Skoglund sa...

Hei, vil bare si i fra at bildet ditt nå kan stemmes på på bloggen min, i sammenheng med den konkurransen du ble med i ageees ago (sorry for at det har tatt så lang tid!). Bare husk å les innlegg hvor jeg forklarer hvordan stemmeprossessen skal foregå ;)

http://lill-veronica.blogspot.com/2010/07/why-so-many-many-many-many-many-violins.html

Martæ sa...

Å fy så fint!
Dere må kose dere masse masse masse!
Og jeg tror at du og Jon vil klare dere fint selv om dere kommer til å være mye fra hverandre, dere er jo meant to be! Glad i deg snuppo, håper jeg får sett deg mere i sommer!

Hilde sa...

Jeg var i Hurghada i vinterferien 09. Og det var kjempefint der! Regner med at dere skal bo på all inclusive? Det er i så fall det beste i Egypt. Og bedre blir det dersom dere slipper å bevege dere ut av hotellet. Selgerne i Hurghada er nemlig überslitsomme!